text

Sitter och skrattar för mig själv igen
Det börjar nästan skrämma mig.
Jag vill egentligen bara gråta
Lägga mig i sängen och gråta
Gråta som om morgondagen inte fanns.
Gråta över den värdelöst äckliga människa jag är.
Ligga ner och inte tänka
Men jag är rädd
Rädd för att natten ska komma.
Rädd för att drömma
Rädd för att ligga ensam i mörkret
Och veta att nu är det faktiskt sant
Jag är ensam
Jag klarar inte av att vara ensam
Inte i natt
Inte imorgon
Inte nu överhuvudtaget
Det har hänt för mycket på sistone
Jag mår inge bra längre
Inge bra alls.
Mår bra endast när jag har träffat mitt substitut för närheten
Fått känna dens värme
Jag är inte sånhär
Jag vill inte vara såhär
Jag vill känna glädje
Jag vill leva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0