Getaway Rock Festival! :D

Onsdag

Åka från Joel typ kl 10 stanna i Sala för att hämta upp Björn, får efter många om och men in packningen. Vidare till Färnbo för att plocka upp Anna. Samma sak där.
Sedan på väg! Wiiiie!
Resan giock väl toppen ända tills jag och Anna skulle försöka navigera oss runt i Gävle, vi är inte så bra på att hitta :P
Men efter många om och men kom vi fram till campingen!

Dags att försöka slå upp tält... Well, tältet kom upp och ingen dödade någon annan så jag skulle vilja kalla det lyckat xD

Sedan supa dags och inväntan på att gå tillbaks in till stan för att se Dead By April på Heartbreak. DBA var helt okey som vanligt.
Tappade dock bort pojkarna, de tyckte de var en bra ide att promenera i stan ist för att se DBA.

Det var onsdagen det :P

   



Torsdag

Bakis och glad ;P eller inte så värst. Upptäckten utav att min och Joels luftmadrass läckte var väl inte den roligaste. Men vi upptäckte ist att vi hade fått en ytterst trevlig tältgranne, som vi döpte till Viktor :P
Vi bröjade röra oss mot festival området för att se Wolf som spelade 12.50 vilka säkert var helt okey, jag kommer inte ihåg dem xD
På vägen till festivalområdet fick Anna lära sig att det inte var en bra kombo med gropiga vägar och vin.. stackarn.. :)
Hängde på festivalområdet nästan hela dagen, gick hem några timmar på eftermiddagen för att supa. Hände inte så mycket denna dag faktiskt.

12.50 - Wolf (inget minne utav)
14.50 - Heavens Basement (defenetivtr helt okey)
15.40 - Therapy? (första riktigt bra bandet)
16.50 - Dark Tranquillity (Höjdpunkten på dagen)
21.15 - Exodus (inget minne utav dessa heller)
22.15 - DeathDestruction (Besvikelse, men helt okey)
22.30 - Megadeath (Grymt tråkiga!, jag och Anna gick och åt ist)


    <-- Hevens Basement   <--- DeathDestruction


Fredag

Degade mest i campet under fredagsdagen. Passade även på att leta fram duschar. 25 jävla spänn fick vi betala för en dusch som var så kall att du inte ens kunde andas i den. Yeey! Besvikelse. Drog oss ner mot området först till 5 för att pojkarna skulle se Overkill.

Jag och Anna längtade mest till Raised Fist under denna dag, och fy fan vad bra de var! Helt underbara. Även fast de sög på geografi :P

Degade mest runt hela dagen faktiskt, var bara Raised Fist som var av intresse. När sista spelningen var slut typ däckade väl jag och Anna medans pojkarna var ute och röjde halva natten.

17.00 – Overkill (helt okey)
18.15 - Raised Fist (helt underbara!)
19.30 – Mustasch (även dessa gick att lyssna på)
22.15– Motörhead (helt ok som bakgrundsmusik.. men halvfeta 50åringar är inte min grej..)

 Raised Fist vart det enda som fastnade på bild tydligen.



Lördag

Sista festivaldagen. Pojkarna var nå så grymt sega så jag och Anna valde att kickstarta dagen med Adept! Vilket inte var tokigt alls.
Lördagen var den dag då det defenetivt var bäst band! Nöjd som fan är jag iaf! :D
Killarna kom iaf i tid för Deathstars, så vi fick sällskap så smånigom. :P Dock under Triptikon som var så dåliga så det fanns inte, så bestämde vi oss för att det var mycket roligare att kasta vatten och sten på varandra :P En av dagens höjdpunkter fan!
Fick med mig Anna på både Engel och Marionette, under Engel skulle grabbarna käka och under Marionette så var det Cannibal Corpse som gällde för de. Men jag och Anna hade kul iaf!
Marionette var sådär sjukt bra som de alltid är! Och Engel, inga ord kan förklara hur bra de var! Filmade lite med ljudet vart så crap så ingen i de att visa. Men underbara var de!
Efter killarna sett klart på CC drog vi tillbax till tältet för att käka och invänta det Björn och Joel och de väntat på Slash.. :P

13.40 - Adept (sjukt bra!)
14.30 - Deathstars (dålig show med lack off effekter, men inge fel på Deathstars!)
15.30 - Engel (u-n-d-e-r-b-a-r-a! helt obeskrivligt. Bästa låtarna bästa engel, bästa allt!)
16.30 - Crucified Barbara (inte min musiksmak alls, LAME)
(17.30 - The Haunted)(jag och anna satt långt bak och halvlyssnade och spannade efter våra pojkar, men helt ok.)
18.30 - Triptikon (urusla! Ja inge kärlek till de heller. Allt lät likadant och USCH!)
19.30 - Marionette (fucking jävla unbeliveble! så äckligt bra de var! mums! ;) )
19.45 - Cannibal Corpse (Det lilla jag och anna såg vill vi kasta grus på..)
23.30 - Slash (helt okey, duktigt på gitarr. Men eftersom det inte var ngt jag hade lyssnat på eller var intresserad utav vart det lite tråkigt faktiskt..)

 <-- Adept     Deathstars-->    <-- Engel

 <-- Marionette!     Slash -->



Söndag

Hemfärdsdagen.

Gick upp tidigt med Anna, skulle efter någon timme in och väcka Joel. Slutade med att jag totaldäckade och Joel gick upp.

Packningen av tält och allt gick ovanligt fort, så vid tolv var vi väl iväg. Stannade i Sandviken för att käka. Slutade med att vi satt på Donken i närmare tre timmar, de åt jag drack kaffe. Kaffe och degande och prata var väl det vi gjorde :P
Orkade fan inte åka någonstans.

Tillslut var vi på väg iaf, ett snabbt stopp innan Sala för att få lite luft. Sedan lämna av Anna och Björn hos Björn och sedan skjutsa hem pojken.

Vart så trött så la mig i hans säng och totaldäckade i ett par timmar till.


Sen äntligen hemma. Dusch riktigt säng och badrum! Ren lyx! :D



Nej festivalen var så fruktansvärd roligt och jag längtar tills nästa gång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0