Zsa Zsa Zsu

:O Ett smink-inlägg, så intresserar det dig inte kan du sluta läsa nu ;)


Ja, tänkte göra en sminkning som jag har kört med ganska mycket nu på sistone. Enkel med en gnutta färg ^^



Ja, det enda jag gjorde var: 
-la en ljusvit skugga vid bryn benet som jag drog neråt.
-la en mellan brun skimmrande skugga som jag la över hela locket och sotade uppåt.
-sen (eller egentligen vad jag gjorde först) var att ta en blåglittrig kajal som jag drog över franskanten till den tjocklek jag ville ha, sedan tog jag en snedskuren borste och fyllde i det med en klarblå skugga som matchade bra, och skuggan gör även att kajalen inte smetas ut.. La även denna skugga längs med den undre franslinjen.

Tyckte det såg trist ut med bara det blåa längst ner, så la även den skuggan i vecket ("crease") på engelska, men tog bara lite och sotade uppåt in i det bruna.

Sen var det dags för eyeliner längst övre fransraden och mascara, sen klart!

Sjukligt enkelt och jag gillar hur den ser ut :)




Produktbilder för att visa vad jag använt^^
  
En ljusblå skugga från    Blå kajal från Viva       Den ljusvita och mellan-
H&M                               la Diva                      bruna även från Viva la Diva

 

Ja mitt första sminkinlägg för tillfället, nästa kommer nog vara bättre planerat osv men det här duger bra^^

Kommentarer
Postat av: jessie

Smink!! awsome^^



assnyggt blev det också=D

2010-06-25 @ 16:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0