Tomaso <3

"För inte så länge sedan läste jag en artikel i tidningen om en ung pojke som lyckades föra fyra barn i säkerhet från ett brinnande hus och sedan sprang tillbaka in för att rädda ett spädbarn. Artikeln kompletterades av en pressbild på pojken när han av borgmästaren fick en utmärkelse för sin tapperhet och vad bormästaren ansåg som "hans osjälviska kärlek tikk andra människor" Pojken var Tomaso."

Ur Andras Ungar av Torey Hayden.

Tror inte det finns något stycke jag någonsin har läst som får mig att böla så.. Det är så obeskriligt vackert. Det väcker tron på männskligheten, att saker ändras.
Just "pojken var tomaso" är en av de viktigaste och mest betydelsefulla mennigen i mitt liv.
Obeskrivligt vackert.
;_;
Ärligt, rikgtigt.
Sant.

Jag kan inte låta bli att bli tårögd fan.
Det är så vackert på så fruktansvärt många sätt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0